Hiina e-kaubanduse gigant Alibaba kavatseb kahe kuu pärast hakata Hiinas pakkuma video voogedastuse teenust, millega loodab järele jõuda USA konkurentidele Netflix ja HBO.

- Alibaba otsib võimalusi, et USA konkurentidega võistelda.
- Foto: EPA
Pane tähele!
Kaubandus.ee ja Omniva toovad Hiina internetikaubanduse hiidettevõte Alibaba juhi Jack Ma konsultandi Porter Erismani Eestisse esinema. Porter Erisman asub üles 14. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil ja räägib sellest, kuidas Alibabast sai maailma üks suurim kaubandusettevõte. Lisaks toimub õhtul kinos filmiseanss, kus tuleb Eestis esmaettekandele film Alibaba eduloost. Vaata rohkem
www.kaubandus.eeTartu Tarbijate Kooperatiivi juhatuse esimees Tarmo Punger, LPP Retail Estonia juht Tarmo Põiklik, Sportland International Grupi juhatuse liiga Are Altraja ja Svensky Kaubanduse müügidirektor Kaimo Salumets esinevad 14. oktoobril Kaubanduse Aastakongressil kaupmeeste vestlusringis, kus räägivad Eesti kaubanduse lähiaja arengusuundadest.
Kes on Porter Erisman? Porter Erisman töötas aastatel 2000-2008 Hiina e-kaubanduse gigandi Alibaba.com asepresidendina. Pärast Alibabast lahkumist väntas Porter oma Alibaba kogemustest dokumentaalfilmi "Crocodile in the Yangtze", mis avab Hiina internetirevolutsiooni telgitaguseid ning on võitnud mitmeid auhindu. Hetkel tegutseb Porter e-kaubanduse konsultandi ja avaliku esinejana üle kogu maailma. Lisaks on ta kirjutanud raamatu "Alibaba's World".
Firma digitaalse meelelahutuse osakonna juhi Patrick Liu sõnul hakatakse teenust kutsuma TBOks ehk Tmall Box Office’iks. Sisu ostetakse sinna nii Hiinast kui ka välisriikidest, vahendab Reuters Liu teadaannet.
TBOga siseneb firma küllaltki konkurentsitihedale turule Hiinas, kus firmad kulutavad miljardeid dollareid meediasisu ostmisele, millega omakorda tahetakse meelitada enda juurde tohutut hulka tarbijaid.
„Alibaba missioon on ümber defineerida kodune meelelahutus,“ rääkis Liu. „Meie eesmärk on saada selliseks tegijaks, nagu HBO ja Netflix on USAs,“ märkis ta.
Siiani pole veel selge, kuidas uus teenus sobitub Youku Tudouga, mis on seni Hiina suurim video voogedastuse platvorm ja milles Alibaba ostis mullu 16,5%-lise osaluse. Erinevalt konkurentidest tuleb aga 90% TBO sisust tasuline kas siis kuumakse või ühiku põhiselt, ütles Liu. Ülejäänud 10% on tasuta.
Netflix kaalub ka ise Hiina turule sisenemist, kuid välismaistele internetifirmadele on see üsna keeruline ülesanne.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!